Každý, kdo podniká, to dělá proto, aby si tím vydělal. A k tomu, aby dosáhl náležitých zisků, potřebuje naprosto samozřejmě zákazníky, a to v takovém počtu, aby u něj tito dost utratili. Jenže je skutečností, že mnozí podnikatelé tohoto nejsou schopni dosáhnout, a když jim jejich byznys nevynáší, zkrátka krachují.
Potkává to lidi vedoucí klasický byznys v takzvaných kamenných provozovnách, stává se to ale i podnikatelům internetovým. A skoro by se dalo říci, že jsou na tom ti internetoví podnikatelé nejhůř. Protože copak tito mohou oslovit v případě nedostatku návštěvnosti další lidi a přimět je k uzavírání obchodních transakcí, když jsou jejich zákazníci pouze IP adresy nebo e-maily, s nimiž se jen obtížně komunikuje, jež nelze osobně potkat a přemlouvat je nebo jim dejme tomu podstrčit nějaký ten letáček nebo jiný propagační materiál?
Internetoví podnikatelé prostě mohou mít s nedostatečnou návštěvností moře problémů. A to navzdory tomu, že je na internetu aktivních tolik lidí, že by snad nikdo z podnikatelů neměl pociťovat nedostatek zájmu. Prostě se stává, že na něčí podnikatelský web třeba vůbec nikdo nechodí. A pak to může často zachránit už i jenom optimalizace pro internetové vyhledávače.
Když se osloví nějaký ten opravdový SEO specialista, je možné se s ním dohodnout a zajistit si tak u něj jeho SEO služby. Tedy kroky, které učiní podnikatelův web zajímavým z pohledu internetových vyhledávačů.
Ony jsou to totiž právě vyhledávače, čím dnešní lidé hledají na internetu to, co chtějí nalézt. A jsou to tyto vyhledávače, které rozhodují o tom, co je dost dokonalé na to, aby se to celé internetové veřejnosti předkládalo přednostně, a co zapadne někde v dlouhém seznamu, tam, kde to už nikdo nehledá.
Optimalizací se dá prostě každý web posunout ve vyhledávačích vpřed, před konkurenční nabídky. A čím výše tu web je, tím je větší jeho sledovanost. A tedy i šance, že se s ním jeho provozovatel uživí.